Thursday, July 07, 2011

Esei UPSR : Aku Sebatang Pen


Aku sebatang pen. Nama aku Kilometrololol. Badan aku berwarna putih. Topi aku pula berwarna  biru-biru CD blue. Dada aku diselaputi getah, kepingan getah. Ia bertujuan untuk membiarkan jari manusia berada dalam keadaan selesa ketika menggunakan aku. Aku mempunyai satu mata dan banyak air mata yang berwarna biru pekat. Ya, satu mata. Dajjal apak hang! 

Dari kilang aku dipindahkan ke sebuah kedai alat tulis yang bernama Kedai Alat Tulis Bukan Alat Sulit (KATBAS). Pada suatu hari, seorang manusia bernama Haniz Salikha telah membeli aku dengan harga RM1.20. Astaghafirullah, murahnya harga diri aku. Kemudian dia membawa aku pulang ke rumahnya.

Bila tuan aku ingin membuat kerja sekolah, dia akan gunakan aku. Ditonyoh-tonyohnya mata aku atas kertas. Menangis-nangis aku. Pedih woi! Bila air mata aku tersekat, diacunya mata aku pada api lighter untuk mengeluarkan air mata aku. Manusia memang kejam!

Sebagai balasan, ketika beliau menanggalkan pakaian ketika hendak mandi, aku intai dia. Hihikk. Aku siap sempat rakam video 3GP lagi. Kahkah! Amek kau! Dendam kesumat. Padan muka! Siapa suruh letak aku dekat luar je. Letak lah dalam kotak pensel. 

Tetapi setelah 2 bulan menggunakan aku, air mata aku kian kehabisan. Diketuk-ketuknya badan aku pada bucu meja, dibaling-balingnya tubuh aku pada dinding, tetapi air mata aku tetap tak keluar. Sudah kering, kau nak paksa apa lagi lahanat?? Pi beli baru lah woi!

Akhirnya, aku dicampakkan saja pada tong sampah. Tamatlah riwayat aku ditimbun sampah-sampah hamis. Memang Hamiz Salikha betul lah tuan aku. Jumpa ko kat akhirat nanti! (over)

P/S: Sila masukkan pen anda dalam kotak pensel.



Comments
71 Comments

71 Kokokan Suci:

SweetyMui2 said...

mesti bm ko time upsr dapat A kan :D

The Sharkox said...

3gp ada lagi tak?

Wadi AR said...

bg aku pen tu blk

Lissa said...

haha.pen tu mesti jantina lelaki kan. cehhh

♛ The Sniper said...

pen aku, aku simpan buat sejarah kt dinding

CiMinniy said...

Kebetulan tahun ni nak amik UPSR.. Boleh gne karangan ni klau keluar soalan cmni dlm bm penulisan.. Hehe.. :p

RepublicAku said...

aku rasa aku macam bermimpi ...keh3

Fateen Insyirah said...

Kepala otak memang gila Haha

Cik Fada said...

Sempoi gile..ni msti hebat bm penulisan ni time upsr dulu...;p

amniey91 said...

haha..lawaknya...:D

Met bUjang said...

upsr thun kau keluar exam pasal apa ayeem ?? haha tapi yang pasti bukan coli la kan ?? wakaka

Syat0za Zai said...

" Haniz Salikha " jugakk..hahaha :P


eh! ni karangan upsr akan datang ni! haahaha

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

derm...best jadi pen..haha

ABU said...

bakar sampai kuar air mata tu tak menahan..

ila haliqa said...

haha..klakar pnya karangan..agak2,cikgu kasi A ke ni?

Jamban Comel said...

*usha pen aku ,kowt2 die tak puas hati ngan aku hak3

miz rara v(",) said...

"Diketuk-ketuknya badan aku pada bucu meja, dibaling-balingnya tubuh aku pada dinding"

..............

0k fine~~ mcm pnah wat jerr.... =P

Alya Esprézzo said...

wahahahahahahaha..UPSR BM ayeem kompom A!! weweittt..hahahaa tergelakk jee bacaa :P

Ninie said...

ni mcm dah campo pak rodi dgn inesen ni -.-'

peep said...

mcm karangan aku la waktu kecik2 dulu.. chilake.. :P

Firdaus said...

nasib baik hamiz salikha klu hanis zalikha mmg siap ko ayeem! haha.. Wa xleh klu awek gua dikutuk2..cehh.. :P

suk said...

nasib baik pen aku xpernah keluarkan dari beg. boleh bogel2 dgn senang hati.

CikBulat said...

hahahaha ! syiot je esei ko kan ! ayat ko.. hamboi~ =DD

Wani said...

hahah!
ayeem, budak budak skang banyak cari karangan keja sekolah yg cekgu depa bg kat tenet ja, hati2 ayem, takot2 nnt ada ja yang bg karangan ni kat cekgu depa, ahahhaha...geleng pala ja cekgu tu nnt =D

Admiral Hafiz said...

haha..mmg kenangan betul esei yg mcm ni..

tp ko perasan tak, kebanyakkan esei yg mcm ni
ending semuanya sedeh2

Entry Terkini:
Respon Pihak KFC Berkenaan Isu Video Kotor Pekerjanya

Anif Abdullah @Mr AA said...

xle blaa..haha.. Kwan baik dia liquid and pensel xciter?kekeke

Faiz Tapit said...

woi, nak tgk video tu

Opah Kentang said...

haha..motif giler..hik2 :P

ღ p!nk veLvet ღ said...

hahaha! taley blah...pensel pon nak ngendap bagai...pasni nak mandi kene campaq berus gigi keluar blik air, mane tau die pon ade 3gp, ahaks!

Ujang9897 said...

UPSR dulu kau tak pandai buat kan..sekarang baru pandai

mas saari said...

hehehehe...lawaklah!
pen pun boleh intai tuan dia mandi!
nakal pen ni..

tim said...

trauma giler nak letak pen dekat luar, pasni nak letak dalam kotak pensel. hahaha

Belbel said...

adoiii. kalau la ade budak2 upsr wat karangan camni betol2 memang kena pelangkung ngan cikgu. haha

fairuz said...

hahahaa aku kompom ni mesti A ni kan? hahaha

rudy syah said...

this is best bro...!!
hahahahahaha...

terkekek² aku gelak...

UyaRayza said...

hahah teringat zaman skolah rendah semula hahaha

amy syahirah said...

haha !! besst !

nizamsani said...

hebat.

Isteri Encek Bard said...

waaaaa teringat kenagang zaman buat karangan camnnie... adeh klu ieb jadi cigu ko ayeem menangis baca karangan murid kretip nie sambil ada rasa nak piat tliger ko.. hahahhahahah

Liza Burong Hantu said...

Kalu dah lucah, wat karangan upsr pon still lucah... hahah :)

aslann said...

HAHAHA..kohaja pen ni...dahla kaler BLUE..

@in said...

esei sengal betul la...

Najlaa 'Aqilah said...

hihi. kelakar! bagus betul budak upsr bolah keluar idea macam ni! :P

O'gosh said...

tu la..padah mengintai orang...hehe

army4war said...

hahaha sengal ubi..

Lilynn Sazlin said...

nice shot la bro! hahahaaha. gila betul, blh create citer sebatang pen dan hamiz salikha...!

NorHalizah said...

confirm cikgu bagi A penulisan.

miss su_gy. said...

hahahaha kau ayem xabh2. ak mampu gelak jer

amier azrul alias said...

haniz salikha?
cm hampir pernah dgr je..
ehek!

konklusinye, best ke jd pen? lol

i'm ezza haniza said...

mana video tu ?

salwaismail said...

a'a kan? mane video tu? haha.
http://salwaismail.blogspot.com

Cik Nursya said...

pen pon otak lucah gak ek.. hehe

cik qiqilala said...

mmg die bole record videoooo.. HAHAHAHA...

alyaclumsy said...

lepas ni taknak pakai pen la, pakai pensil. hua hua.

blogger glew said...

agak2 cemane kalo aq gune karangan cenggini utk SPM?? ngahahaha

budaksetan said...

bau hamis mean bau darah lah kan?
shilake kau ayam, HAHA

wannurfazrini said...

waduh waduh kesian kat Kilometrololol.

lala said...

haha msti A++ laa klo antar kt cikgu mcm nie...

lala said...

haha msti A++ laa klo antar kt cikgu mcm nie...

Siti Mashitah Saidin said...

hahah! terbaik!

Namee Roslan said...

ahahahah, dah lama tinggal karangan macam ni. hahah. banyak je idea nak buat orang gelak kan ayam. patut lah ayam. kalau karangan ni mesti dapat A kan penulisan upsr..

eila said...

hekhekhek...cikgu bagi 1000 markah untuk esei awk!

alyaafaten said...

ghahaaha mse upsr na mgarang xshebat skang derr

hamzah ian said...

entry babi apa ni???

yaya_flanella said...

nasib baik jenis karangan ni dah mansuh. haha

memorial cute girl said...

ayeem..ko mmg tolol!..gler der

Wanybunny said...

mcm biasa,imaginasi melampau.HAHA

Norazlin Nordin said...

tataw plak ak..bole tulis 'lahanat' dlm esei upsr~

EJANCRAZEE said...

kompem A nie :D

Aren Alin said...

pesanan last tu bawak makna kan..pandai kau ni hikhik

Anonymous said...

Ayeem, please masuk maharaja lawak musim ke-2..kitorg seme nak dgr lawak2 superb ko..& seme peminat2 ko pasti vote ko supaye jd MAHARAJA LAWAK~ gud luck, bro..