Saturday, September 03, 2011

Pantun Raya Budak Nakal


Lima budak nakal beraya,
Mereka beraya naik basikal,
Diketuknya pintu rumah saya,
Okay, saya tawakal.

Mereka duduk keliling meja,
Saya tuangkan mereka air,
Air mereka nak sikit saja,
Saya jawab 'Okay, okay'.

Kuih raya mula dimakan,
Makan sampai cicir ke lantai,
Elok dikutip jangan kau segan,
Kalau tak akanku bantai.

Agak lama mereka melepak,
Bila agaknya mereka nak gerak,
Mereka nak duit raya ke tak,
Kalau nak stoplah borak.

Tangan saya mereka salam,
Lepas salam masih tercegat,
Duit raya ku hulur muram,
Mereka berlari kemain ligat.

Belum sempat kasut dipakai,
Sampul duit sudah dikoyak,
Seringgit je ke bang alahai,
Rengek mereka kaki dihentak.

Senyum sinis saya berikan,
Sambil parang di tangan kiri,
Mungkin mereka nak disunatkan,
Tujuh langkah per saat mereka lari.

P/S: Aku benci budak nakal. Fullstop! Pantun buat sendiri. Penat perah otak tadi



Comments
53 Comments

53 Kokokan Suci:

kura said...

bukan main berpantun kau ayem.

kasihan bebudak tu kena diblacklistkan. haha

Anies Anessa said...

ada bakat jadi pemuisi nie

Roti Telur said...

mana cukup singgit ja ekekeke..
gua benci jugak beb.. :p

Wadi AR said...

hari hari makan bayam,
gua nak duit raye bang ayam.







semalam makan spegeti,
budak nakal lagi best sebab kene buli


kehkehkeh. cian kau

alepridz said...

mana dapat ni ayeem?

style giler...

cipta sendiri ker?

cam ragu-ragu jer...

iMah said...

siap buat pantun tu..

_aLiaHwaFa_ said...

lol. nasib baik tak ada pulak budak2 macam tu dtg rumah aku tahun ni. hahah

~Raihayu Raney~ said...

hamboi garangnye...

ni ikhlas ke x bg duit raye kat budak2 tuh?haha~

Salhah Suhot said...

cool.memang la budak2 zaman sekaerang.mata duitan.

Mr.Baiz said...

ko ni berbakatla ayeem

Norazlin Nordin said...

sblom mkn
pinggan ditelangkup
stakat singgit
mana na cukop~

Yaya Ezmeyra @ Ayien said...

aku turut benci budak budak nakal. ngeee

FaKArePa!n said...

hangin btol ko dgn bdak nakal ni..kah3..

Ain Zulaikha said...

2 tiga kucing berlari,
kucing berlari,
berlari lah ia,
sungguh comel kucing itu.

Dhiya Fariza said...

Alahai singgit je bang.

haasyaa said...

Cool gila pantun!

alia najiha said...

last pantun .
style ! HAHA

mielovate said...

kelas kau jahhh,.. siap berpantun gitu..

Farhan Hanif said...

sungguh puitis...hahahaa

Nur Salsabilla said...

huyooo. pegi jual pantun ni kat budak-budak nakal tu ;)

Miscellaneous Smiles said...

singgit jee ke?

aimaniman said...

apa ke patut.. blog bukan kemain femes, follower dah 5115.. nuffnang bg duit rayer, bg kat org cumer sehinggit, dah tuw muka tuan rumah masam kelat.. ptut aa budak nakal perli...

SyazwanSarawak said...

teringat pakcik aku citer time dye kecik2 dulu. kejar orang pakai parang

huda jamil said...

terbaik kau punye pantun ni ayeem. bangga a. samad said oi bace pantun kau.

tapi jap, kau pon bdak nakal kan? ahaa

Afiq Sahidi said...

kemain berpantun. terbaik lah!!

bibi bibo said...

hahaha . kedekot gilaa kau .

Shawn Razaleigh said...

gua pun tamo kalau seringgit




hahahahhahaha

Hansyirah Takezur said...

pantun ko berharga singgit laa nie? hehe...

ittew nak uGaK duit RayeWWww

Hansyirah Takezur said...

pantun ko berharga singgit laa nie? hehe...

ittew nak uGaK duit RayeWWww

keyna kina said...

Dapat seringgit rasa cam hampa gila kan haha . :D

lawak lah pantun ni . tergelak sorang2 baca ni !

IQ = Iez Qis said...

ni mesti kali pertama bagi duet raya kat budak...hehhee

call me cat said...

budak2 suka beraya,
poket depa penuh dah duit raya,
pintu rumah dah ku tutup raya kelima, dah lah eh dik jgn dtg raya.

hahaha gurau jak!

selamat hari raya bro ;)

mish eden said...

hahaha...memang marah sungguk ekau dgn mereka2 nie...sama la eden...hehehe

Muaz Faris said...

cepat, sape nak balas pantun nih!!

Chempaka Sari said...

pergh ni mesti pernah masuk pertandingan berbalas pantun masa kecik dulu, well, best pantun ni...

Engku Sofea said...

:) hahahaha budak kecik, biaseleee

naf. said...

pantun budak baik ad?heheh

Areliff said...

kalau gua pon lari yem hu3 :P

nurAMALLINA said...

hahaha tak pasal jek dak2 kecik kena

Mira Z said...

Haha.. Memang ada pengalaman budak2 dtg beraya rumah. Bukan 5 orang jek, dua kali ganda bilangan tersebut. Habis bersepah rumah. Sorang singgit dah seploh hengget. budak kecik tak yah pegang duit banyak2 hahaha~

||aLeaSaRa|| said...

selamat hari raya!!!yelah budak zaman la ni.elok je bagi duit raya eh 'eh dpn kite dikuarkan dan sebut eleh seringgit je!adeihhh kang aku sembelih budak ni buat rendang pun bagusssss!!

delarocha said...

budak budak sekarang memang demanding.. huhu

khairiyah said...

haha..habis duit simpanan kasi kt budak2.

Faiz Tapit said...

2,3 babi berlari,
mana nak sama dengan si itik,
mohon maaf harap diberi,
janganlah suka main tetek.

Namee Roslan said...

apa punya pantun la faiz tapit ni..haha

ayeem reka ke pantun ni? gila creative. haha

siti nuraiena said...

baek punye pantunn . wahaha

ღ p!nk veLvet ღ said...

wahhh~ terbaek gile pantun ni ... pandai! pandai! hahaha~~

sofeafaudzi.photography said...

alahai kesiannye budak2 tu...

GKA said...

terer ayeem nih

nina athiramisu said...

takot nak raya rumah mcm ni..garang mak ai!!

budaksetan said...

pantun yang hensem ayeem

Hashira Yusoff said...

abg ayeeemmm....nak duit raya !! hehehe.. Rm1 pun jadilah, janji 10 keping. boleh?boleh? tehehehe...

Nana said...

eee..xnak la beraya rumah ayeem..kedekut..haha